در این مقاله قصد داریم تا با نحوه انبارگردانی در نرم افزار سپیدار آشنا شویم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
انبارگردانی چیست
هر چند وقت یکبار در شرکت ها به منظور بررسی موجودی انبار و چک کردن موجودی کالای واقعی در انبار و موجودی کالای سیستم حسابداری، انبارگردانی انجام میگردد.
بعد از انبارگردانی و مقایسه موجودی داخل سیستم و انبار، اختلافات مشخص شده و انبارداران و حسابداران میبایست علت اختلاف را پیگیری نمایند و در صورتی که اشتباهی صورت گرفته (در ورود و خروج کالا در انبار، در صبت سیستم و … ) اقدامات بعدی صورت بگیرد.
انبارگردانی با نظر کارفرما و حسابداران در شرکت ها ،ممکن است در بازه های زمانی مختلفی و هر چند وقت یکبار صورت بگیرد.
انبارگردانی در نرم افزار سپیدار به چه صورتی است؟
در سیستم حسابداری سپیدار، برای انجام عملیات انبارگردانی (یکی کردن موجودی انبار واقعی و انبار سیستم حسابداری) مراحل مختلفی وجود دارد، اما بایستی به درستی این کار صورت پذیرد تا موجودی ها دقیقاً یکسان شده و همچنین صورت های مالی دچار تغییرات غیرمنطقی نگردند.
مراحل انبارگردانی در نرم افزار سپیدار
در نرم افزار سپیدار برای شروع عملیات انبارگردانی ابتدا بر روی منوی تامین کنندگان و انبار کلیک می نماییم و سپس از قسمت عملیات بر روی گزینه انبارگردانی جدید کلیک میکنیم👇
سپس از مراحل زیر را انجام میدهیم.
مرحله اول : ابتدا انباری که قصد داریم انبارگردانی آن را انجام دهیم مشخص میکنیم (انبارگردانی بصورت انبار به انبار میباشد و امکان انتخاب همه انبارها بصورت یکجا نیست)
مرحله دوم : مسئول انبارگردانی را انتخاب میکنیم. (بعنوان مثال انباردار)
مرحله سوم : تاریخ انجام عملیات انبارگردانی را انتخاب می نماییم ( این تاریخ را دقیق وارد نمایید)
مرحله چهارم : به علاوه پایین را انتخاب مینماییم تا یک سطری ایجاد گردد، سپس بر روی کد کالا کلیک نمایید و تمامی کالاهایی که قصد انبارگردانی آن را داریم انتخاب می نماییم.
مرحله پنجم : تیک تمامی کالاهارا می زنیم.
مرحله ششم : بر روی گزینه صدور تگ کلیک مینماییم.
مرحله هفتم : در این مرحله تعداد کالاهای موجود در انبار واقعی را در کادر مشخص شده وارد می نماییم.
مرحله هشتم : در این مرحله بعد از ورود تعداد کالاها، بر روی گزینه تایید کلیک می نماییم.
مرحله نهم : از گزینه های بالای پنجره ، یکبار بر روی آیکون صدور/مشاهده سند کسری کلیک مینماییم، و بلافاصله پنجره مرحله دهم باز خواهد شد و در اینجا، حساب مرتبط با انبارگردانی را انتخاب می نماییم (سایر هزینه ها و درامدها)
یکبار نیز بر روی گزینه صدور/مشاهده سند اضافی کلیک مینماییم و مراحل فوق را مجدداً دنبال می نماییم.
سپس بعد از انجام مراحل فوق ذخیره می نماییم تا انبارگردانی بصورت کامل ذخیره گردد.
به همین ترتیب با نحوه انبارگردانی در نرم افزار سپیدار آشنا شدیم و حالا اگر به قسمت موجودی انبار برویم خواهیم دید که موجودی انبار واقعی با انبار سیستم یکسان سازی شده است.
در پایان پیشنهاد ویژه ای برای شمایی که تا اینجای مقاله همراه ما بودید داریم و آن هم تخفیف ۵۰ درصدی دوره جامع سپیدارسیستم میباشد.
جهت استفاده از این تخفیف کلیک نمایید