مرکز هزینه و درآمد در نرم افزار هلو

تصویر مراکز هزینه و درامد در نرم افزار حسابداری هلو

 

در این آموزش قصد داریم نحوه تعریف مرکز هزینه و درآمد در نرم افزار هلو را ارائه دهیم پس تا پایان آموزش همراه ما باشید.

 

مراکز هزینه و درامد چیست؟

گاهی ممکن است در جایی به کار حسابداری مشغول باشیم که در آن انجام فعالیت ها بصورت پروژه ای یا پیمانکاری باشد و بخواهیم هزینه های و یا درامد های پروژه هارا بصورت مستقل ثبت نماییم و همچنین سود حاصل از پروژه هارا جداگانه بدست آوریم. برای همچین مواردی از مراکز هزینه و درامد در نرم افزار هلو استفاده می نماییم.

 

آموزش مرکز هزینه در نرم افزار هلو

برای تعریف مراکز هزینه در نرم افزار هلو از نوار ابزار بالایی منوی اصلی بر روی گزینه امکانات / اطلاعات پایه کلیک می نماییم. ( طبق تصویر زیر )

 

 

تصویر آموزش مراکز هزینه در نرم افزار هلو

 

 

حال از مواردی که ملاحظه می نماییم بر روی آیتم سوم یعنی مراکز هزینه کلیک می کنیم. (همچنین برای تعریف مراکز درامد بر روی آیتم چهارم کلیک می نماییم).

 

 

تصویر آموزش مراکز هزینه در هلو

 

همانطور که ملاحظه خواهید کرد ،پنجره مربوط به تعریف مراکز هزینه برای ما به نمایش در خواهد امد و از داخل پنجره بر روی پلاس (جدید) کلیک می کنیم و سپس نام پروژه و یا مرکز هزینه مدنظرمان را وارد کرده و تایید می نماییم. (شکل های زیر)

 

 

بیشتر بخوانید : اموزش انبارگردانی در نرم افزار هلو

 

 تصویر نحوه تعریف مرکز هزینه و درآمد در نرم افزار هلو

 

تصویر نحوه تعریف مرکز هزینه درهلو

 

 

بدین ترتیب مرکر هزینه مدنظر در نرم افزار تعریف گردید.
حال برای مثال میخواهیم سندی را در قسمت امور مالی برای مرکز هزینه خود بزنیم (پرداختی هزینه کرایه حمل به مبلغ 19000000 ریال برای پروژه کرمان ) . پس برای این کار ابتدا از منوی اصلی نرم افزار به امور مالی می رویم و سپس گزینه پرداخت به را کلیک می نماییم.

پس از انتخاب نوع هزینه و ورود مبلغ و همچنین مشخص نمودن نحوه پرداخت ، از قسمت چپ گزینه مرکز هزینه را تیک زده و مرکز هزینه مدنظر خود را انتخاب می نماییم.
در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک می نماییم.

 

 

تصویر چگونگی تعریف مرکز هزینه و درامد

 

 

بدین ترتیب اسناد مربوط به مراکز هزینه و درامد را در نرم افزار هلو ثبت می نماییم.

 

گزارش گیری از مراکز هزینه و درامد

برای گزارش گیری از مواردی که در مراکز هزینه و درامد ثبت می نماییم ابتدا از نوار ابزار بالایی منوی اصلی ،بر روی گزینه گزارشات کلیک می نماییم. 

 

تصویر مرکز هزینه و درآمد در هلو

 

 

حال از آیتم های باز شده بر روی گزینه حسابداری کلیک کرده و سپس بر روی یا مرکز هزینه و یا مرکز درامد (طبق موردی که می خواهیم) کلیک می نماییم و از مراکز هزینه و درامد بصورت جداگانه گزارش می گیریم.

 

 

تصویر گزارشات در مراکز هزینه و درامد

 

 

بدین ترتیب با نحوه تعریف مرکز هزینه و درآمد در نرم افزار هلو و همچنین نحوه ثبت و گزارش گیری از آن ها  آشنا شدیم.
امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد.

 

شما می توانید برای دیدن آموزش های حرفه ای و تصویری نرم افزار هلو ، بسته به نیاز خود یکی از دوره های غیرحضوری وبسایت را تهیه نمایید و مهارت خود را بالا برده و وارد بازار کار حسابداری با نرم افزار هلو بشوید.

برای مشاهده دوره های آموزشی موجود می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

 

آموزش ویدیویی نرم افزار هلو (کلیک نمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *