نحوه غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو

تصاویر نحوه غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو

همانطور که احتمالا میدانید ، یک سری از کالاها دارای مالیات بر ارزش افزوده میباشند و بقیه کالاها معاف ازین مالیات اند. در این مقاله با نحوه غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو و یا فعال کردن آن آشنا میشویم.

 

توضیحی مختصر درباره مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده که با نام VAT شناخته می شود که در چند سال اخیر ، توسط دولت وضع شده و  هم تولید کننده و هم خریدار آن را می پردازند و به حساب خزانه دولت واریز میشود و هر 90 روز یکبار باید پرداخت گردد. اگر مدت پرداختی مالیات طول بکشد شامل جریمه خواهد شد.

 

چه کالاهایی معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند؟

برای مشاهده کالاهایی که معاف از مالیات بر ارزش افزوده می باشند میتوانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

 

نحوه غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو

در نرم افزار هلو این امکان وجود دارد که در حین صدور فاکتورها مالیات آن هم حساب شود و در صورت مالیات بر ارزش افزوده قرار بگیرد. برای فعال و یا غیر فعال کردن آن ابتدا از نوار ابزار بالایی منو بر روی گزینه تنظیمات مدیریتی کلیک میکنیم. (تصویر زیر)

 

 

 

 

تصویر نحوه غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو

 

 

 

 

پس از کلیک بر روی این قسمت ، ایتم های متعددی به نمایش درخواهد آمد که ما بر روی اولین آیتم، یعنی تنظیمات نرم افزار کلیک مینماییم. (از کلید میانبر CTRL+S ) نیز برای آوردن بازکردن تنظیمات نرم افزار میتوانیم استفاده نمائیم.

 

بیشتر یاد بگیرید:  آموزش نرم افزار هلو بصورت تصویری

 

 

 

تصویر غیرفعال کردن مالیات در نرم افزار هلو

 

 

 

پنجره ای که برای باز خواهد شد شامل تنظیمات مختلفی هست . از گزینه های سمت چپی بر روی فاکتور کلیک مینماییم و از میان کالا و مالی ، بر روی مالی کلیک میکنیم و تنظیمات مختص به این قسمت در سمت راست به نمایش در خواهد آمد و اولین گزینه محاسبه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده (VAT)  مختص به فعال سازی و یا عدم فعال سازی مالیات میباشد.

اگر خواستیم که محاسبه مالیات در فاکتورها لحاظ شود ، تیک این قسمت را میزنیم ، در غیر اینصورت باید تیک این گزینه را برداریم و در نهایت بر روی تایید کلیک مینماییم تا تنظیماتی که انجام دادیم ثبت شود.

 

 

 

تصویر مالیات در نرم افزار هلو

 

 

 

به همین سادگی با نحوه تنظیم مالیات بر ارزش افزوده در نرم افزار حسابداری هلو آشنا شدیم.  پیشنهاد میکنیم برای یادگیری و آموزش کامل نرم افزار هلو ،مقاله آموزش نرم افزار هلو را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟