برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنیم ؟

تصویر برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنیم

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنیم ؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

اگر چندان با پتانسیل شغل و بازار کار حسابداری آشنایی ندارید یا به عبارتی از درآمد زیادی که در حسابداری وجود دارید بی‌نصیب هستید، بیایید در این مطلب به‌طور خیلی ساده و واضح با صفر تا صد شغل حسابداری، دسته‌بندی، نحوه کسب‌درآمد، روال استخدام و انتظارات بازار کار این حوزه آشنا شویم.

با اتفاقاتی که در این دو سه ساله رخ داده، شغل حسابداری یکی از مشاغل پر درآمد محسوب شده و خیلی از علاقمندان در دیگر رشته‌ها مسیر شغلی خود را به سمت این رشته تغییر داده‌اند. تا چند سال پیش شغل وکالت با فاصله‌ی زیادی نسبت به شغل خدمات حسابداری به‌عنوان یکی از مشاغل پر درآمد قرار گرفته بود ولی بعد از پیاده‌سازی اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و الزام معرفی حسابدار به‌عنوان مجری خدمات حسابداری، نیاز کارفرمایان به واگذاری کارهای حسابداری بیشتر از گذشته شد و در ادامه باعث شد این شغل کمی بالاتر از شغل وکالت به‌عنوان یکی از مشاغل پر درآمد لحاظ گردد.

 

در حالت کلی حسابداری یعنی ثبت رویدادهای مربوط به امورات مالی و پولی در قالب یک استاندارد خاص که منجر به گزارشات مالی جهت تصمیم‌گیری مدیریت مجموعه شود. این استاندارد خاص صرفا نرم‌افزار حسابداری نیست بلکه نوعی تخصص است که فقط در توان یک حسابدار قرار دارد. حسابدار با جایگذاری هر رویداد در حساب مشخص خود، سعی می‌کند گزارشات مالی مجموعه را آماده و صادر نماید و برای سرعت بخشیدن به این گزارش‌ها می‌تواند از نرم‌افزار حسابداری استفاده نماید.

 

 

همین الان میخواهم در دوره هلو شرکت کنم

 

 

برای ورود به این حوزه

به جز شروطی همانند انگیزه، علاقه، کارآموزی و اعتماد به نفس باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن هم وقت گذاشتن مستمر است؛ منظور همان ماندگاری است. شغل حسابداری با همه مزیت‌ها و ویژگی‌ها یک عیب دارد و آن هم شرط ماندگاری است. اگر تصمیم دارید از حسابداری پول خوبی کسب کنید نباید به شغل دیگری فکر کنید یعنی تمرکز کامل برای کار! قطعا منظور از درآمد خوب استخدام شدن و حقوق بگیری نیست! بلکه کسب‌درآمد از اجرای خدمات حسابداری انواع مشاغل و شرکت‌هاست.

دسته‌بندی شغل حسابداری

شغل حسابداری در بازار کار به دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌گردد که علاقمندان بر اساس میزان رشد و مهارت در هر یکی از این دسته‌ها می‌توانند کسب‌درآمد کنند.

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید؟

  • کمک حسابدار
  • حسابدار تمام وقت
  • حسابدار پاره وقت
  • سرپرست حسابداری
  • مدیرمالی
  • حسابدار مستقل
  • شرکت خدمات حسابداری
  • مشاوره مالیاتی
  • خدمات مالیاتی
  • کنترل داخلی واحد حسابداری
  • وکیل مالیاتی
  • مدرس حسابداری

نحوه کسب‌درآمد از حسابداری به چه صورت است؟

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید؟

منظور از کسب‌درآمد، راه‌اندازی کسب‌و‌کار مستقل در شغل حسابداری است. چون شما در حالت استخدامی یک حقوق کم یا زیاد به‌طور ثابت کسب می‌کنید، در صورتی‌که شما با رشد اطلاعات و تجربیات خود در قالب آموزش حسابداری، دوره کارآموزی و استخدام موقت جهت کسب مهارت در چندین حوزه مختلف، می‌توانید با تشکیل تیم‌های اجرایی از خدمات حسابداری هر روز و هر ساعت درآمدزایی کنید و پول خوبی را از این راه کسب کنید.

وضعیت استخدام حسابدار

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید؟

برای استخدام شدن در شغل حسابداری باید همه تلاش خود را به‌کار بگیرید چون تنها شرط کسب مهارت به‌طور حرفه‌ای، استخدام شدن در یک حوزه و یا فعالیت می‌باشد. مثلا فرض کنید شما پس از مصاحبه در حوزه پخش مواد غذایی استخدام می‌شوید. تلاش شما وقتی نتیجه می‌دهد که پس از ۲ سال استخدام در این کار بتوانید به تنهایی و به کمک تیم و مشارکت، کار چندین شرکت و فروشگاه پخش مواد غذایی را انجام دهید. ادامه حضور شما بیش از ۳ الی ۴ سال فرسایشی بوده و مانند دیگر کارمندان باید منتظر گذر عمر و حقوق بازنشستگی باشید.

نحوه پیشرفت در شغل حسابداری

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید؟

پیشرفت در شغل حسابداری فقط از طریق مطالعه به روز اطلاعات، بخشنامه و قوانین مالیاتی همراه با ماندگاری و استمرار رقم می‌خورد. شما نباید در هیچ‌روزی از هفته این به‌روزرسانی را تعطیل کنید چون درآمد خوب در این رشته در گرو اطلاعات خوب، حرفه‌ای و به‌روز است.

امیدواریم مقاله برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنیم برای شما مفید بوده باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟