گزارش ترازنامه در سپیدار

تصویر گزارش ترازنامه در سپیدار

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه گزارش ترازنامه در سپیدار آشنا شویم ،پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

گزارش ترازنامه

یکی از صورتهای مالی بسیار مهم حسابداری ،ترازنامه میباشد که وضعیت کلی یک شرکت یا بنگاه اقتصادی را به ما نشان میدهد. در ترازنامه ،دارایی ها در یک قسمت و همچنین بدهی به همراه حقوق صاحبان سهام در قسمت دیگر قرار دارند. در این مقاله قصد داریم تا در نرم افزار سپیدار ،نحوه تهیه این گزارش را ارائه دهیم.

 

گزارش ترازنامه در سپیدار

برای گزارش ترازنامه ابتدا از ماژول های سپیدار بر روی ماژول شرکت کلیک کرده و از بخش عملیات ،بر روی گزینه گزارش ساز کلیک می نماییم. (تصویر زیر)

 

 

تصاویر گزارش سود و زیان در سپیدار

 

 

حال از پنجره باز شده کافیست بخش حسابداری را باز نموده (کلیک بر روی +) و بر روی آیتم آخر یعنی ترازنامه دوبار کلیک می کنیم تا پنجره مربوط به آن برای ما باز شود.

 

 

 

تصاویر چگونگی گزارش ترازنامه در سپیدار

 

حال پنجره فیلتر برای ما باز خواهد شد و کافیست تاریخ تنظیم ترازنامه تا مشخص نماییم تا بلافاصله نرم افزار ،اقدام به محاسبه اعداد ترازنامه تا تاریخ مدنظر ما نماید و در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک می کنیم.

 

تصاویر نحوه گزارش ترازنامه در سپیدار

 

 

در نهایت گزارش ترازنامه را به فرم زیر برای ما نمایش خواهد داد که در صورت نیاز میتوانیم از این گزارش پرینت هم بگیریم البته در تصویر زیر به دلیل خام بودن نرم افزار حسابداری ما ،تمامی اعداد صفر نمایش داده شده اند در صورتی که یک ترازنامه واقعی ،قطعاً در بخش های مختلف آن اعدادی وجود خواهند داشت.

قبل از ارائه گزارش ترازنامه به کارفرما ،از تراز بودن آن و همچنین درستی تمامی اعداد آن اطمینان حاصل نمایید.

 

تصویر نحوه گزارش ترازنامه در سپیدار

 

بدن ترتیب با نحوه گزارش گرفتن از ترازنامه در نرم افزار حسابداری سپیدار آشنا شدیم و امیدواریم این مقاله برای شما کاربر گرامی سایت ،مفید واقع شئه باشد.

در پایان یک پیشنهاد ویژه برای شمایی که تا انتها این مقاله را دنبال کردید داریم و آن هم تخفیف بالای 50درصدی برای دوره جامع سپیدار سیستم میباشد.

برای استفاده از تخفیف ویژه کلیک نمایید

One thought on “گزارش ترازنامه در سپیدار

  1. بهرامی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید دلیل اینکه در ترازنامه دو طرف برابر نمیشه چیه از روزی که نرم افزار رو استفاده کردیم هنوز یه گزارش تراز برابر دریافت نکردیم لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. موحدی میگوید:

    سلام
    در ثبت اسناد حسابداری مطمن هستم درست چندین بار چک نمودم مغایرت بانکی هم ندارم ولی ترازنامه و سودو زیان را در قسمت گزارش ساز نرم افزار سپیدار هیچ عددی را نمی آورد در صورتیکه در قسمت حسابداری، مرور حسابها همه اعداد و ارقام می اید اگر راهی را اشتباه رفتم راهنمائی بفرمائید

    • مهدی افشار میگوید:

      سلام و درود
      احتمالاً کدینگ حسابداری شما (سرفصلهایی معینی که گردش حساب داشته) با سرفصلهای ترازنامه ارتباط داده نشده
      باید از طریق درختواره حسابها (پوشه آبی رنگ بالای پنجره) مشکل رو رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟