اموزش اول دوره نرم افزار سپیدار

تصویر اموزش اول دوره نرم افزار سپیدار

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه ثبت اطلاعات اول دوره و پایه ای در نرم افزار سپیدار آشنا شویم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

 

اطلاعات اول دوره چیست؟

کسب و کارهایی که به تازگی قصد راه اندازی سیستم حسابداری را دارند، وقتی نرم افزار حسابداری خود را نصب می‌نمایند، طبیعتاً در ابتدای امر اطلاعاتی داخل نرم افزار حسابداری موجود نبوده و اصطلاحاٌ نرم افزار خام می‌باشد.

بنابراین در ابتدای شروع کار با سیستم ما نیاز به ورود اطلاعات اولیه ای مانند (تعریف کالاهای موجود، تعریف بانک، صندوق، تنخواه گردان، ثبت اطلاعات چک های دریافتی و پرداختی موجود) داریم تا بتوانیم کار حسابداری خود را استارت بزنیم. به ثبت این گونه اطلاعات اولیه در سیستم اطلاعات اول دوره گفته می‌شود.

 

 

 

تعریف طرف حسابها در نرم افزار سپیدار

شاید اولین و ساده ترین عملی که در ابتدای کار با نرم افزارهای حسابداری انجام باید بگیرد، تعریف طرف حسابها می‌باشد.جهت تعریف طرف حسابها در نرم افزار حسابداری سپیدار کافیست ابتدا از ماژول های سپیدار بر روی ماژول شرکت کلیک کرده و از بخش عملیات بر روی گزینه طرف حساب جدید کلیک می نماییم.

 

 

تصاویر اموزش اول دوره نرم افزار سپیدار

 

 

بخش بالایی پنجره

نوع: ابتدا نوع طرف حساب را مشخص مینماییم، اگر طرف حساب ما شرکت باشد گزینه شخص حقوقی و اگر طرف حساب ما اشخاص باشند، شخص حقیقی را انتخاب می‌نماییم.

نام و نام خانوادگی: این گزینه اجباری هست و بایستی نام و نام خانوادگی طرف حساب مورد نظر از این قسمت وارد گردد.

کد تفصیلی: این گزینه الزامی نیست و در صورت وارد نکردن کد تفصیلی، بعد از ذخیره نمودن پنجره، خود نرم افزار سپیدار کدی را بصورت سریالی برای طرق حساب در نظر خواهد گرفت.

با ورود فقط آیتم‌های بالایی و دخیره کردن پنجره، طرف حساب تعریف خواهد شد اما کادرهای دیگری نظیر کد ملی، کد اقتصادی، شماره ثبت و … در بخش بالایی پنجره وجود دارد که به اختیار می‌توانید وارد نمایید.

 

 

تصاویر اموزش اول دوره نرم افزار سپیدار

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟