آموزش تعریف نوع فروش در سپیدار

تصویر چگونگی آموزش تعریف نوع فروش در سپیدار

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه تعریف نوع فروش در سپیدار آشنا شویم. تا پایان همراه ما باشید.

 

 

نوع فروش چیست؟

یک مجموعه میتواند در طول سال مالی خود ،کالاهای خود را به چند روش مختلف و چند قیمت متفاوت به فروش برساند. مثلاً در حالت عادی و روال ،یک مدل فروش عادی میتواند داشته باشد که کالاهای خود را با قیمت گذاری مرسوم همیشگی به مشتریان خود به فروش برساند.
شاید این مجموعه به همکاران خود نیز ،محصولات خود را با درصد تخفیفی به فروش برساند که این هم میتواند یک نوع فروش باشد و یا شاید در ایامی از سال ،تعدادی از محصولات خود را با تخفیف قابل توجهی به مشتریانش به فروش برساند.

همه این حالت ها میتواند اتفاق بیوفتد و ما در نرم افزاری مثل سپیدار ،باید حتماٌ نوع فروش خود را هنگام صدور فاکتورهای فروش مشخص نماییم. یعنی اگر نوع فروشی در نرم افزار سپیدار نداشته باشید ،آنگاه نمیتوانید فاکتور فروشی ثبت کنید.

 

 

 

صفر تا صد سپیدار (تصویری)

 

تعریف نوع فروش در سپیدار

در نرم افزار سپیدار برای اینکه بتوانیم نوع فروش جدیدی ثبت کنیم ،از منوی اصلی نرم افزار بر روی ماژول مشتریان و فروش کلیک کرده و از بخش عملیات آن ،بر روی گزینه نوع فروش جدید کلیک می کنیم. (مانند تصویر زیر)

 

 

 

 

تصویر نحوه تعریف نوع فروش در سپیدار

 

 

 

توضیح کادرها و معین حسابها

همانطور که ملاحظه خواهید کرد ،پنجره زیر برای ما باز خواهد شد که شامل چند کادر می باشد. در کادر اول که از شما یک کد میخواهد که میتوانید در این کادر کدی را وارد نکنید تا خود نرم افزار برای نوع فروش شما کد اتوماتیک اختصاص دهد.
در کادر عناون ،می توانید نام نوع فروش خود را وارد نمایید که ما برای مثال نوع فروش عادی را وارد کرده ایم. در کادر عنوان 2 نیازی نیست اطلاعاتی وارد کنید و از قسمت نحو فروش ،میتوانید نحوه فروش محصولات را از میان داخلی یا صادراتی انتخاب کنید.

در بخش پایینی پنجره که با کادر سبز رنگ مشخص کرده ایم ،معین حسابهای فروش قابل تغییر هستند.
به عنوان مثال شما میتوانید برای نوع فروش عادی یک حساب معین مشخص کنید و برای نوع فروش ویژه ،یک حساب معین دیگر. این کار به شما کمک می کند که زمان گزارش گیری بتوانید فروش های خود را بصورت تفکیک شده مشاهده کنید.

اگر خواستید که معین های خود را تغییر دهید ،میتوانید از قسمت درهتواره حسابها ،معین های فروش جدیدی تعریف کنید. فقط توجه داشته باشید که تمامی کادر هارا برای نوع فروش بایستی تغییر دهید ( فروش کالا ،برگشت فروش کالا، تخفیف فروش کالا)

در پایان بر روی گزینه گزینه ذخیره کلیک می کنیم تا نوع فروش جدید ایجاد شود.

 

 

تصویر چگونگی تعریف نوع فروش در سپیدار

 

 

بدین صورت نوع فروش ما در نرم افزار تعریف شد و برای مشاهده نوع فروش های تعریف شده ،از منوی اصلی نرم افزار ماژول مشتریان و فروش را انتهاب می کنیم و این بار از بخش فهرست آن ،بر روی نوع های فروش کلیک می کنیم.

 

 

تصویر فروش در سپیدار

 

بدین ترتیب فروع فروش های ما قابل مشاهده خواهد بود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در پایان برای قدردانی از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید ،هدیه ویژه ای در نظر گرفته ایم و آن تخفیف ویژه 40 درصدی برای دوره صفرتاصد سپیدار می باشد.

 

تهیه دوره صفرتاصد سپیدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟