نحوه تهیه صورت سود و زیان در نرم افزار هلو

تصاویر نحوه تهیه صورت سود و زیان در نرم افزار هلو

در این مقاله قصد داریم نحوه تهیه گزارش صورت حساب سود و زیان در نرم افزار هلو را آموزش دهیم.تاپایان مقاله همراه ما باشید.

 

صورت حساب سود و زیان چیست؟

صورت سود و زیان یکی از صورت حساب های مالی اساسی در حسابداری میباشد و عملکرد مالی یک شرکت و یا مجموعه را در یک دوره معین مشخص میکند و یا به زبان ساده به صورت حسابی که عملکرد مالی یک شرکت را در یک بازه زمانی خاص اندازه گیری میکند صورت حساب سود و زیان میگویند.
در این صورت حساب،میزان سود و یا زیان خالص اندازه گیری میشود.

 

 

همین الآن می خواهم در دوره جامع هلو شرکت کنم

 

گزارش صورت حساب سود و زیان در نرم افزار هلو

در نرم افزار هلو برای گزارش گیری از صورت حساب سود و زیان،ابتدا باید از نوار ابزار بالایی منوی اصلی بر روی گزینه گزارشات کلیک بنماییم.

 

تصویر گزارش صورت حساب سود و زیان در نرم افزار هلو

 

 

حال از میان انبوهی از آیتم های مشاهده شده با ماوس بر روی گزینه حسابداری رفته و بعد از آن بر روی نمایش سود رفته و حال در اینجا می توانیم چند مدل گزارش گیری از صورت سود و زیان داشته باشیم:

میزان کل سود: عملکرد کلی شرکت و یا مجموعه را در تمام دوره مالی مشخص می کند یعنی از ابتدای دوره تا به زمان حاضر.

سود تا تاریخ خاص: همانطور که از نام گزارش پیداست با استفاده از این آیتم می توانیم میزان سود شرکت را از ابتدا تا به تاریخی که مشخص می کنیم بدست بیاوریم.

سود از تاریخ تا تاریخ: با این گزینه می توانیم سود مجموعه را در بازه دلخواه انتخابی مشاهده نماییم مثلا از تاریخ 96/08/25 تا 96/11/25 .

ما در اینجا بطور فرضی اولین گزینه یعنی میزان کل سود را انتخاب نموده ایم.

 

 

تصویر گزارش سود و زیان در نرم افزار هلو

 

 

همانطور که ملاحظه می کنید در صورت حساب سود و زیان ما، هیچ عدد و رقمی موجود نیست علت این امر هم کاملا واضح است که جون سیستم ما خام بوده و هیچ سندی در ان ثبت نشده پس عملا هیچ رقمی نمایش نخواهد داد.
اخرین ردیف گزارش میزان سود و یا زیان ویژه شرکت را نمایش می دهد.

 

 

تصویر صورت سود و زیان در نرم افزار هلو

 

 

بدین ترتیب با نحوه تهیه صورت سود و زیان در نرم افزار هلو آشنا شدیم. شما می توانید پکیج جامع اموزش نرم افزار هلو تدریس مهدی افشار را از طریق همین وبسایت تهیه نمایید.با استفاده از این پکیج می توانید به تمامی منوهای نرم افزار هلو تسلط کامل پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟