در این مقاله قصد داریم تا با گزارش ارزش افزوده در نرم افزار سپیدار آشنا شویم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
گزارش ارزش افزوده
همانطور که احتمالاً میدانید اظهارنامه ارزش افزوده بایستی هر فصل توسط حسابداران و یا مدیران مالی به سازمان ارزش افزوده ارسال گردد و نرم افزار سپیدار این امکان را به ما میدهد که بتوانیم بصورت فصلی گزارشی از خریدها و فروش های انجام گرفته به همراه مبالغ ارزش افزوده آنها تهیه کنیم. همچنین مبلغی را که مجموعاً بدهی و یا طلب ما از سازمان ارزش افزوده میباشد در این گزارش قابل مشاهده خواهد بود.
گزارش ارزش افزوده در نرم افزار سپیدار
جهت گزارش گیری ابتدا بر روی ماژول حسابداری کلیک کرده و از بخش عملیات بر روی گزینه مالیات بر ارزش افزوده جدید کلیک مینماییم.(تصویر زیر)
حال پنجره زیر باز خواهد شد و از بخش تاریخ شروع و پایان ،محدوده تاریخی و یا همان فصل مورد نظر خود را تعیین می کنیم ،سپس از بخش پایینی پنجره بر روی گزینه نمایش اقلام کلیک می نماییم.
بدین ترتیب صورتحساب های فروش و رسیدهای انبار و همچنین فاکتورهای برگشتی برای ما قابل مشاهده خواهند بود و میتوانیم با کلیک بر روی تب های خلاصه فروش و یا خلاصه خرید ،جزئیات و سرجمع مالیات بر ارزش افزوده را مشاهده کنیم.
همچنین میزان مبلغ بدهی یا طلب ما از سازمان ارزش افزوده از تب مبلغ قابل پرداخت قابل مشاهده خواهد بود.
در صورت داشتن طلب این مبلغ با علامت منفی مشخص خواهد بود.
در نهایت می توانیم گزارش خود را ذخیره کنیم.
بعد از ذخیره گزارش می توانیم با کلیک بر روی آیتم چاپ ،اظهانامه ارزش افزوده را مشاهده نماییم و در صورت تمایل از آن پرینتی بگیریم.
بدین ترتیب با نحوه تهیه گزارش ارزش افزوده در نرم افزار سپیدار آشنا شدیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
در صورت تمایل جهت یادگیری جامع نرم افزار حسابداری سپیدار می توانید در دوره جامع سپیدارسیستم (تدریس مهدی افشار) شرکت نمایید و از تخفیف ویژه آن استفاذه کنید.
جهت استفاده از تخفیف ویژه و شرکت در دوره کلیک نمایید