در این مقاله قصد داریم تا با نحوه خرج چک در نرم افزار سپیدار آشنا شویم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
خرج چک چیست ؟
در عملیات روزانه حسابداری ممکن است ما بجای دریافت وجه نقد و یا حواله بانکی از مشتریان خود، چک دریافت نماییم و همین چک های دریافتنی را می توانیم بابت بدهی به بدهکاران خود پرداخت و یا اصطلاحاً خرج نماییم. به این عمل خرج چک می گویند.
نحوه خرج چک در نرم افزار سپیدار
در نرم افزار حسابداری سپیدار ،برای خرج کردن چکهای دریافتی ابتدا از منوی اصلی نرم افزار ،بر روی ماژول دریافت و پرداخت که عمده عملیات مالی شرکت از این منو ثبت میشود کلیک میکنیم و از بخش عملیات آن بر روی آیتم اعلامیه پرداخت جدید کلیک می کنیم.
حال از پنجره باز شده ،بر روی تب خرج چک کلیک کرده و از بخش پایینی پنجره بر روی گزینه پلاس کلیک می کنیم تا یک سطر جدید ایجاد گردد و از بخش بالایی همین پنجره ،طرف حساب ،تاریخ خرج چک و شرح سند را وارد می نماییم.
حال بر روی سلکتور شماره کلیک کرده و چک یا چکهایی که قصد خرج آن را داریم ،از بین چک های دریافتی نمایش داده شده انتخاب می نماییم و در نهایت بر روی تایید کلیک می نماییم تا اطلاعات آن درج گردد.
در نهایت بر روی گزینه ذخیره کلیک می کنیم تا سند حسابداری آن نیز صادر گردد.
بدین ترتیب با نحوه خرج چک در نرم افزار سپیدار آشنا شدیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
در پایان یک پیشنهاد ویژه برای شمایی که تا انتها این مقاله را مطالعه نمودید داریم و آن هم ،تخفیف ویژه بیش از 50درصدی برای ثبت نام در دوره جامع سپیدار سیستم می باشد.
جهت استفاده از این فرصت ویژه همین الان کلیک کنید