اموزش صدور سند حسابداری در نرم افزار هلو

تصویر آموزش قدم به قدم هلو

در این مقاله قصد داریم اموزش صدور سند حسابداری در نرم افزار هلو را به کاربران گرامی سایت ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

 

امور مالی یا سند دستی؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بطور کلی امور مالی اتوماتیک در نرم افزارهای حسابداری به ویژه نرم افزار هلو،برای راحت تر کردن کار ما و سرعت عمل در حسابداری طراحی شده اند.

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، یعنی برای تمامی رویدادهای مالی، ما می توانیم از قسمت صدور سند دستی استفاده کنیم و پس از تعیین بدهکاری و بستانکاری در دو ستون یا بیشتر ، سند مربوطه را ثبت نماییم ، و امور مالی اتوماتیک هم دقبقا همین عمل را برای ما انجام می دهد اما آسان تر.

 

 

 

سند دستی در برخی موارد ضروری است

در برخی موارد، لازم می شود که ما فقط از صدور سند دستی در نرم افزار هلو استفاده نماییم. به عنوان مثال فرض کنید ما از آقای X مبلغ N ریال طلبکار هستیم و به آقای Y مبلغ N ریال بدهکار می باشیم.
در این حال ما به آقای X در زمانی که می خواهد حساب خود را با ما تسویه کند اعلام می کنیم مبلغ بدهی اش به ما را به آقای Y که طرف حساب ما می باشد و به آن بدهکار می باشیم، واریز نماید.حال برای ثبت چنین سندی،تنها راه،صدور سند دستی در نرم افزار هلو می باشد.

یا در مواردی مانند خرید دارایی ثابتی که بصورت نسیه باشد باید از سند دستی استفاده کنیم و یا هزینه ای که فعلا بصورت نسیه صورت گرفته باشد.

 

اموزش صدور سند حسابداری در نرم افزار هلو

برای صدور سند دستی در نرم افزار هلو از منوی اصلی نرم افزار، بر روی گزینه صدور سند کلیک می نماییم. (تصویر زیر )

 

 

 

تصویر اموزش صدور سند حسابداری در نرم افزار هلو

 

آموزش جامع هلو (تصویری)

 

پس از کلیک بر روی این قسمت، پنجره 2 ستونی صدور سند به نمایش در خواهد آمد و به مانند اسناد حسابداری می توانیم عملیات ثبت را انجام دهیم.

به عنوان مثال ما یک دارایی ثابت وانت، از شرکت سایپا بصورت نسیه خریداری کرده ایم به مبلغ 45 میلیون ریال و سند مربوط به آن، بصورت زیر ثبت خواهد شد:
در ستون اول،بدهکار را ثبت می کنیم که دارایی ثابت ما خواهد بود، و در ستون دوم،طرف حسابی که از ما طلبکار خواهد بود.

 

 

 

تصویر صدور سند حسابداری در نرم افزار هلو

 

 

 

در این سند، ما یک سرفصل جدیدی به نام وانت، در زیرمجموعه سرفصل اموال و اثاثیه تعریف کرده ایم. برای ثبت تمامی دارایی های ثابت جدید نیز باید سرفصل جدید تعریف کرد.
اگر با نحوه تعریف سرفصل حسابداری در نرم افزار هلو آشنا نیستید
بر روی اموزش تعریف سرفصل جدید در نرم افزار هلو کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟